דף הבית » מגזין » אנשים עם שם המשפחה גולדווסר

אנשים עם שם המשפחה גולדווסר

2023-04-17 09:22:00+02:00

מה פירוש שם המשפחה גולדווסר?

שם המשפחה גולדווסר הוא שם משפחה יהודי ששורשיו בשפה העברית. התרגום המילולי של השם הוא "מים זהב", המהווה התייחסות למתכת היקרה זהב. מקורו של השם הוא מימי הביניים, כאשר יהודים חיו באזורים דוברי הגרמנית של אירופה. מאמינים שהשם ניתן למשפחות יהודיות שהיו מספיק עשירות להחזיק תכשיטי זהב או מטבעות זהב.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גולדווסר

יש כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גולדווסר. אחד הידועים שבהם הוא ראש ממשלת ישראל אהוד גולדווסר, שכיהן בשנים 1984 עד 1986. אחר הוא השחקן והקומיקאי האמריקאי גילברט גוטפריד, הידוע בעיקר בזכות תפקידיו בסרטים כמו השוטר בבוורלי הילס ובעיית הילד.

גולדווסר בתרבות היהודית

שם המשפחה גולדווסר מקושר לרוב לתרבות היהודית. במסורת היהודית, זהב הוא סמל של עושר ושגשוג. זהב נתפס גם כסמל לברית בין אלוהים לעם היהודי. ככזה, השם גולדווסר נתפס לעתים קרובות כסימן למזל ומזל.

גולדווסר בתרבות פופולרית

שם המשפחה גולדווסר הופיע במספר סרטים ותוכניות טלוויזיה פופולריות. בסרט "הסנדק חלק ב', הדמות היימן רוט מכונה "גולדווסר". בתוכנית הטלוויזיה סיינפלד, הדמות ג'ורג' קוסטנזה מכונה "גולדווסר".

גולדווסר במוזיקה

גם שם המשפחה גולדווסר הופיע במספר שירים. המפורסם שבהם הוא השיר "Goldwasser" של להקת The Grateful Dead. השיר עוסק באדם שמחפש את אהבתו האבודה. שירים נוספים המכילים את השם גולדווסר כוללים את "גולדוואסר" של להקת פיש ו"גולדוואסר" של להקת The National.

גולדווסר בספרות

שם המשפחה גולדווסר הופיע גם במספר ספרים ויצירות ספרות אחרות. אחד המפורסמים שבהם הוא הרומן "מורשת גולדווסר" מאת הסופרת רוברטה קגן. הרומן מספר את סיפורה של משפחה יהודית הנאבקת לשרוד בפולין הכבושה בידי הנאצים.

גולדווסר באמנות

שם המשפחה גולדווסר הופיע גם במספר יצירות אמנות. אחד המפורסמים שבהם הוא הציור "משפחת גולדווסר" של האמן מארק שאגאל. הציור מתאר משפחה יהודית בסביבה מסורתית. יצירות אמנות נוספות בעלות השם גולדווסר כוללות את "גולדווסר" מאת האמן מקס ארנסט ו"גולדווסר" מאת האמן דיוויד הוקני.

שולחן גולדווסר

שֵׁם מַשְׁמָעוּת מָקוֹר
גולדווסר מי זהב ימי הביניים, אזורים דוברי גרמנית באירופה

סיכום

שם המשפחה גולדווסר הוא שם משפחה יהודי ששורשיו בשפה העברית. התרגום המילולי של השם הוא "מים זהב", המהווה התייחסות למתכת היקרה זהב. מקורו של השם הוא מימי הביניים, כאשר יהודים חיו באזורים דוברי הגרמנית של אירופה. מאמינים שהשם ניתן למשפחות יהודיות שהיו מספיק עשירות להחזיק תכשיטי זהב או מטבעות זהב. השם הופיע במספר סרטים ותוכניות טלוויזיה פופולריות, כמו גם במספר שירים, ספרים ויצירות אמנות. למידע נוסף על ההיסטוריה והמשמעות של שם המשפחה גולדווסר, עיין בחיפוש זה ביוטיוב עבור הנושא.

רשימת אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גולדווסר

  • אהוד גולדווסר, ראש ממשלת ישראל (1984-1986)
  • גילברט גוטפריד, שחקן וקומיקאי אמריקאי
  • היימן רוט, דמות בסרט הסנדק חלק ב'
  • ג'ורג' קוסטנזה, דמות בסיינפלד

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן