דף הבית » טופ 100 » אלכסנדר הגדול – היסטוריה קצרה

אלכסנדר הגדול – היסטוריה קצרה

אלכסנדר הגדול – היסטוריה קצרה

אלכסנדר הגדול – היסטוריה קצרה

אלכסנדר מוקדון היה אחת הדמויות המשפיעות בהיסטוריה. הוא נולד בשנת 356 לפני הספירה במקדוניה, ממלכה בצפון יוון. הוא היה בנו של פיליפ השני מלך מקדוניה ושל אולימפיאס, נסיכת אפירוס. אלכסנדר חונך על ידי הפילוסוף הנודע אריסטו, שלימד אותו על פילוסופיה, ספרות ומדעים. בגיל 20, אלכסנדר ירש את אביו כמלך מקדוניה. הוא יצא במהירות לכבוש את העולם הידוע, והוביל את צבאו בשורה של מסעות שנמשכו מיוון ועד הודו. הוא היה בלתי מובס בקרב ונחשב לאחד מגדולי המפקדים הצבאיים בכל הזמנים. כיבושיו של אלכסנדר הפיצו את התרבות והשפה היוונית ברחבי המזרח התיכון ומרכז אסיה. הוא ייסד ערים רבות, כולל אלכסנדריה במצרים, שהפכה למרכז מרכזי של למידה ותרבות. הוא גם הקים ממשלה המבוססת על עקרונות הדמוקרטיה היוונית. אלכסנדר מת בשנת 323 לפנה"ס בגיל 32. האימפריה שלו הייתה מחולקת בין הגנרלים שלו, שהמשיכו לשלוט בשמו. מורשתו מתקיימת בערים הרבות שהקים, בתרבות שהפיץ ובעקרונות הדמוקרטיה שהקים.

חיים מוקדמים

אלכסנדר נולד בשנת 356 לפני הספירה בפלה, בירת מקדוניה. אביו, המלך פיליפ השני, היה שליט רב עוצמה שאיחד את מדינות הערים היווניות השונות תחת שלטונו. אמו, אולימפיאס, הייתה נסיכת אפירוס. אלכסנדר חונך על ידי הפילוסוף הנודע אריסטו, שלימד אותו על פילוסופיה, ספרות ומדעים. הוא היה גם פרש מצוין וצייד מיומן.בגיל 16 מונה אלכסנדר למפקד הפרשים המקדוניים. הוא הוכיח את עצמו במהירות כמנהיג מוכשר, ואביו החל לחתן אותו לכס המלכות.

כיבושים

בשנת 336 לפנה"ס, אלכסנדר ירש את אביו כמלך מקדוניה. הוא יצא במהירות לכבוש את העולם הידוע, והוביל את צבאו בשורה של מסעות שנמשכו מיוון ועד הודו. הוא היה בלתי מובס בקרב ונחשב לאחד מגדולי המפקדים הצבאיים בכל הזמנים. כיבושיו של אלכסנדר הפיצו את התרבות והשפה היוונית ברחבי המזרח התיכון ומרכז אסיה. הוא ייסד ערים רבות, כולל אלכסנדריה במצרים, שהפכה למרכז מרכזי של למידה ותרבות. הוא גם הקים ממשלה המבוססת על עקרונות הדמוקרטיה היוונית.

מוֹרֶשֶׁת

אלכסנדר מת בשנת 323 לפנה"ס בגיל 32. האימפריה שלו חולקה בין הגנרלים שלו, שהמשיכו לשלוט בשמו. מורשתו מתקיימת בערים הרבות שהקים, בתרבות שהפיץ ובעקרונות הדמוקרטיה שהקים. אלכסנדר הגדול היה אחת הדמויות המשפיעות בהיסטוריה. הוא היה מפקד צבאי גדול, מנהיג בעל חזון, ואלוף הדמוקרטיה. מורשתו מתקיימת בערים הרבות שהקים, בתרבות שהפיץ ובעקרונות הדמוקרטיה שהקים. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה או צפה בסרטונים על אלכסנדר הגדול .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן