דף הבית » מעניין » אליהו משה – מבט על חייו של ישראלי בולט

אליהו משה – מבט על חייו של ישראלי בולט

2023-05-18 04:34:00+02:00

מי זה אליהו משה?

אליהו משה הוא ישראלי בולט בעל קריירה ארוכה ומצליחה במגזר הציבורי והפרטי. הוא שגריר ישראל באו"ם לשעבר, שר חוץ לשעבר ושר הגנה לשעבר. הוא גם יו"ר הסוכנות היהודית לישראל לשעבר. אליהו משה נולד בירושלים ב-1933, גדל במשפחה יהודית מסורתית. הוא למד באוניברסיטה העברית בירושלים וקיבל תואר במשפטים. לאחר סיום לימודיו הצטרף לצבא ההגנה לישראל ושירת במלחמת ששת הימים. לאחר שירותו הצבאי החל את דרכו בשירות הציבורי.

הקריירה של אליהו משה

הקריירה של אליהו משה בשירות הציבורי החלה בשנות ה-70 כשמונה לשגריר ישראל באו"ם. הוא כיהן בתפקיד זה חמש שנים והיה שותף בקבלת מספר החלטות שהועילו לישראל. בשנות ה-80 מונה אליהו משה לשר החוץ. במהלך כהונתו היה אחראי על המשא ומתן על הסכם השלום בין ישראל למצרים. כמו כן פעל לשיפור היחסים בין ישראל למדינות אחרות במזרח התיכון. בשנות ה-90 מונה אליהו משה לשר הביטחון. במהלך כהונתו הוא היה אחראי ליישום המוצלח של הסכמי אוסלו. הוא גם פעל לשיפור ביטחון ישראל על ידי הגדלת היקף צבא ההגנה הישראלי.

משפחתו של אליהו משה

אליהו משה נשוי לאשתו מרים ולהם שלושה ילדים. בנו הבכור, יצחק, הוא איש עסקים מצליח ובנו הצעיר, שלמה, הוא רב. בתו, רחל, היא עורכת דין.

מורשת אליהו משה

אליהו משה זכור כמנהיג ומדינאי דגול שפעל ללא לאות לשיפור חיי עם ישראל. הוא היה גורם מרכזי בהעברת מספר החלטות חשובות באו"ם והיה דמות מפתח ביישום המוצלח של הסכמי אוסלו. הוא זכור גם בזכות מחויבותו לשלום ולביטחון במזרח התיכון.

שאלות ותשובות

ש: מה הרקע של אליהו משה? ת: אליהו משה נולד בירושלים בשנת 1933 וגדל במשפחה יהודית מסורתית. הוא למד באוניברסיטה העברית בירושלים וקיבל תואר במשפטים. לאחר סיום לימודיו הצטרף לצבא ההגנה לישראל ושירת במלחמת ששת הימים. לאחר שירותו הצבאי החל את דרכו בשירות הציבורי. ש: באילו תפקידים מילא אליהו משה? א: אליהו משה מילא מספר תפקידים בולטים במגזר הציבורי והפרטי. הוא היה שגריר ישראל באו"ם, שר החוץ, שר הביטחון ויו"ר הסוכנות היהודית לישראל. ש: מהי מורשתו של אליהו משה? ת: אליהו משה זכור כמנהיג גדול ו מדינאי שפעל ללא לאות לשיפור חיי עם ישראל. הוא היה גורם מרכזי בהעברת מספר החלטות חשובות באו"ם והיה דמות מפתח ביישום המוצלח של הסכמי אוסלו. הוא זכור גם בזכות מחויבותו לשלום ולביטחון במזרח התיכון.

סיכום

אליהו משה הוא ישראלי בולט בעל קריירה ארוכה ומצליחה במגזר הציבורי והפרטי. הוא שגריר ישראל באו"ם לשעבר, שר חוץ לשעבר ושר הגנה לשעבר. הוא גם יו"ר לשעבר של הסוכנות היהודית לישראל. אליהו משה זכור כמנהיג ומדינאי דגול שפעל ללא לאות לשיפור חיי עם ישראל. הוא היה גורם מרכזי בהעברת מספר החלטות חשובות באו"ם והיה דמות מפתח ביישום המוצלח של הסכמי אוסלו. הוא זכור גם בזכות מחויבותו לשלום ולביטחון במזרח התיכון. מורשתו של אליהו משה תמשיך לחיות לדורות הבאים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן