דף הבית » אנציקלופדיה » אישור שינוי שם משפחה של משרד הפנים

אישור שינוי שם משפחה של משרד הפנים

אישור שינוי שם משפחה של משרד הפנים

מהו תהליך אישור שינוי שם משפחה של משרד הפנים?

משרד הפנים (MOI) הוא הגורם הממשלתי האחראי על מתן אישורי שינוי שם משפחה בישראל. תהליך החלפת שם המשפחה הוא תהליך ממושך, ומצריך הגשת מספר מסמכים וטפסים. משרד הפנים חייב לאשר את הבקשה לפני שניתן יהיה לרשום את שינוי השם באופן רשמי.

אילו מסמכים נדרשים לשינוי שם משפחה?

על מנת להגיש בקשה לשינוי שם משפחה, על המבקש להגיש את המסמכים הבאים למשרד הפנים:

  • טופס בקשה מלא
  • תעודת זהות ישראלית תקפה
  • דרכון בתוקף
  • תעודת לידה
  • תעודת נישואין (אם רלוונטי)
  • צו בית משפט (אם רלוונטי)
  • עמלה של כ-200 ₪

כמה זמן אורך התהליך?

ל-MOI לוקח בדרך כלל בין שבועיים לארבעה שבועות כדי לעבד בקשה לשינוי שם משפחה. לאחר אישור הבקשה, המבקש יקבל תעודת אישור ממשרד הבריאות. יש להציג אישור זה לרשות האוכלוסין וההגירה על מנת לרשום את שינוי השם באופן רשמי.

מהו תהליך הערעור?

אם משרד הפנים דוחה בקשה לשינוי שם משפחה, המבקש רשאי לערער על ההחלטה. את הערעור יש להגיש בכתב תוך 30 יום ממועד הדחייה. הערעור חייב לכלול את הסיבות שבגללן המבקש סבור שיש לבטל את ההחלטה. משרד הפנים יבדוק את הערעור ויוציא החלטה בתוך 30 יום.

שאלות ותשובות

האם אני יכול לשנות את שם המשפחה שלי בלי להתחתן?

כן, אפשר לשנות את שם המשפחה שלך מבלי להתחתן. יהיה עליך להגיש את המסמכים והטפסים הדרושים למשרד הפנים, ומשרד הפנים יבדוק את בקשתך ויוציא החלטה.

האם אני יכול לשנות את שם המשפחה שלי למשהו אחר מלבד שם המשפחה של אבי?

כן, אתה יכול לשנות את שם המשפחה שלך למשהו אחר מלבד שם המשפחה של אביך. עם זאת, יהיה עליך לספק צו בית משפט על מנת לעשות זאת.

האם אני יכול לשנות את שם המשפחה שלי יותר מפעם אחת?

כן, אתה יכול לשנות את שם המשפחה שלך יותר מפעם אחת. עם זאת, תצטרך להגיש בקשה חדשה בכל פעם שתרצה לשנות את שמך.

סיכום

משרד הפנים הוא הגורם הממשלתי האחראי על מתן אישורי שינוי שם משפחה בישראל. תהליך החלפת שם המשפחה הוא תהליך ממושך, ומצריך הגשת מספר מסמכים וטפסים. ל-MOI לוקח בדרך כלל בין שבועיים לארבעה שבועות כדי לעבד בקשה לשינוי שם משפחה. אם משרד הפנים דוחה בקשה לשינוי שם משפחה, המבקש רשאי לערער על ההחלטה. אפשר לשנות את שם המשפחה מבלי להתחתן, וניתן לשנות את שם המשפחה למשהו אחר מלבד שם המשפחה של אביך, אך על מנת לעשות זאת תצטרכו לתת צו בית משפט. אתה יכול לשנות את שם המשפחה שלך יותר מפעם אחת, אך תצטרך להגיש בקשה חדשה בכל פעם שתרצה לשנות את שמך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן