דף הבית » המלצת הצוות » איך לדעת אם יש לך קורונה? | תסמינים ובדיקות של COVID-19

איך לדעת אם יש לך קורונה? | תסמינים ובדיקות של COVID-19

2023-07-06 20:52:00+02:00

מהם התסמינים של COVID-19?

COVID-19 היא מחלה בדרכי הנשימה הנגרמת על ידי נגיף קורונה חדש. התסמינים השכיחים ביותר של COVID-19 הם חום, שיעול יבש ועייפות. תסמינים אחרים עשויים לכלול קוצר נשימה, כאבי גוף, כאב גרון, כאב ראש, אובדן ריח או טעם וגודש או נזלת. במקרים מסוימים, אנשים עלולים לחוות תסמינים במערכת העיכול כגון בחילות, הקאות ושלשולים.

כיצד לדעת אם יש לך COVID-19

אם יש לך אחד מהתסמינים של COVID-19, חשוב לפנות לטיפול רפואי. הרופא שלך יוכל לקבוע אם יש לך את הנגיף על סמך התסמינים וההיסטוריה הרפואית שלך. הרופא שלך עשוי גם להזמין בדיקה כדי לאשר את האבחנה.

בדיקות ל-COVID-19

ישנם שני סוגים של בדיקות זמינות עבור COVID-19: בדיקת PCR ובדיקת אנטיגן. בדיקת ה-PCR היא המדויקת ביותר ומשמשת לזיהוי נוכחות הנגיף בדגימה של הפרשות הרוק או האף שלך. בדיקת האנטיגן פחות מדויקת אך ניתן להשתמש בה כדי לזהות את נוכחות הנגיף בדגימת הדם שלך.

בדיקת PCR

בדיקת PCR היא הבדיקה המדויקת ביותר לאיתור נוכחות הנגיף. זה מבוצע על ידי לקיחת דגימה מהרוק או הפרשות האף ושליחתה למעבדה לבדיקה. תוצאות הבדיקה זמינות בדרך כלל תוך 24-48 שעות.

בדיקת אנטיגן

בדיקת האנטיגן פחות מדויקת מבדיקת PCR אך ניתן להשתמש בה כדי לזהות את נוכחות הנגיף בדגימת הדם שלך. תוצאות הבדיקה זמינות בדרך כלל תוך 15 דקות.

בדיקת סרולוגיה

הבדיקה הסרולוגית משמשת לאיתור נוגדנים בדם שלך המעידים על כך שנחשפת לנגיף. בדיקה זו אינה משמשת לאבחון COVID-19, אך ניתן להשתמש בה כדי לקבוע אם נחשפת לנגיף בעבר.

בדיקה מהירה

הבדיקה המהירה היא סוג של בדיקת אנטיגן שניתן להשתמש בה כדי לזהות את נוכחות הנגיף בדגימה של הפרשות הרוק או האף שלך. תוצאות הבדיקה זמינות בדרך כלל תוך 15 דקות.

השוואה מהירה

מִבְחָן לִטעוֹם זמן לתוצאות
PCR רוק או הפרשות אף 24-48 שעות
אַנְטִיגֵן דָם 15 דקות
סרולוגיה דָם 2-3 ימים
מָהִיר רוק או הפרשות אף 15 דקות

אם יש לך אחד מהתסמינים של COVID-19, חשוב לפנות לטיפול רפואי. הרופא שלך יוכל לקבוע אם יש לך את הנגיף על סמך התסמינים וההיסטוריה הרפואית שלך. הרופא שלך עשוי גם להזמין אחת מהבדיקות שתוארו לעיל כדי לאשר את האבחנה. חשוב לזכור שתוצאת בדיקה שלילית לא בהכרח אומרת שאין לך את הנגיף. כמו כן חשוב לזכור שהבדיקות שתוארו לעיל אינן מדויקות ב-100%. חיוביות שגויות ושליליות שגויות יכולות להתרחש. אם יש לך שאלות או חששות לגבי הדיוק של תוצאות הבדיקה, חשוב לדבר עם הרופא שלך. אם אתה חושב שאולי נחשפת לנגיף, חשוב לנקוט בצעדים כדי להגן על עצמך ואחרים. זה כולל שטיפת ידיים לעתים קרובות, הימנעות ממגע קרוב עם אנשים חולים וחבישת כיסוי פנים כשהם בפומבי. למידע נוסף על COVID-19, כולל כיצד להגן על עצמך ואחרים, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן