דף הבית » המלצת הצוות » איך לדעת אם ביצה טרייה

איך לדעת אם ביצה טרייה

2023-07-03 10:50:00+02:00

מהם חיי המדף של ביצה?

ביצים הן מזון מזין ורב-תכליתי שניתן להשתמש בו במגוון מנות. אבל איך אפשר לדעת אם ביצה טרייה ובטוחה לאכילה? חיי המדף של ביצה תלויים בכמה גורמים, כולל תאריך הטלתה ואופן האחסון שלה. בדרך כלל, ניתן לאחסן ביצים במקרר עד חמישה שבועות לאחר תאריך הטלתן.

סימנים של ביצה לא טרייה

כאשר אתה פוצח ביצה, ישנם כמה סימנים שיכולים להצביע אם היא טרייה או לא. חלבון הביצה צריך להיות סמיך ועכור, והחלמון צריך להיות יציב ועגול. אם חלבון הביצה דק ונזיל, או שהחלמון שטוח ונשבר בקלות, סביר להניח שהביצה כבר לא טריה. קליפת הביצה צריכה להיות גם נקייה מסדקים, שינוי צבע וריח לא נעים. אם קליפת הביצה סדוקה או דהויה, סביר להניח שהיא כבר לא בטוחה לאכילה.

מבחן הציפה

בדיקת הציפה היא דרך פשוטה לבדוק אם ביצה טרייה. ממלאים קערה במים קרים ומניחים את הביצה במים. אם הביצה שוקעת לתחתית ונשכבת על הצד, היא טרייה. אם הביצה עומדת על הקצה שלה בתחתית, היא עדיין בסדר לאכילה אבל יש להשתמש בה בהקדם. אם הביצה צפה למעלה, היא כבר לא טרייה ויש לזרוק אותה.

מבחן הנרות

בדיקת הנר היא דרך נוספת לבדוק אם ביצה טרייה. הדליקו נר והחזיקו את הביצה קרוב ללהבה. אם הביצה טרייה, הלהבה תימשך אל הביצה והביצה תסתובב בלהבה. אם הביצה לא טרייה, הלהבה לא תימשך אל הביצה והביצה לא תסתובב.

מבחן הסניף

בדיקת ההרחה היא דרך מהירה וקלה לבדוק אם ביצה טרייה. כל שעליך לעשות הוא להחזיק את הביצה קרוב לאף ולרחרח. אם לביצה יש ריח רע, היא כבר לא טרייה ויש לזרוק אותה.

אחסון ביצים

כדי להבטיח שהביצים שלך יישארו טריות זמן רב ככל האפשר, חשוב לאחסן אותן כראוי. יש לאחסן ביצים במקרר בקרטון המקורי שלהן. זה עוזר להגן עליהם מפני לחות ושינויי טמפרטורה. יש לאחסן ביצים גם הרחק ממזונות אחרים בעלי ריחות חזקים, כגון בצל ושום. זה יעזור למנוע מהביצים לספוג את הריחות.

סיכום

לדעת איך לדעת אם ביצה טרייה היא מיומנות חשובה לכל טבח. על ידי חיפוש אחר סימנים של ביצה לא טרייה, שימוש בבדיקת הציפה, בדיקת הנרות ובדיקת ההרחה, ואחסון נכון של ביצים, אתה יכול להבטיח שהביצים שלך תמיד טריות ובטוחות לאכילה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן