דף הבית » המלצת הצוות » איך אתה יודע אם אני שלילי?

איך אתה יודע אם אני שלילי?

2023-07-06 07:26:00+02:00

מהן מחשבות שליליות?

מחשבות שליליות הן כל מחשבה שהן פסימיות, ביקורתיות או שיפוטיות. הם יכולים להיות על עצמך, על אנשים אחרים, או על העולם בכלל. מחשבות שליליות יכולות להיות על כל דבר, מהיכולות שלך ועד לפעולות של אחרים. מחשבות שליליות יכולות להיות קשות לזיהוי, אך יכולות להיות להן השפעה רצינית על הבריאות הנפשית והרווחה שלך.

סימנים של מחשבות שליליות

מחשבות שליליות יכולות להיות קשות לזיהוי, אבל יש כמה סימנים מעידים שיכולים לעזור לך לזהות אותן. להלן כמה מהסימנים הנפוצים ביותר לחשיבה שלילית:

1. ספק עצמי

ספק עצמי הוא אחד הסימנים הנפוצים ביותר של חשיבה שלילית. אם אתה מוצא את עצמך כל הזמן מטיל ספק ביכולות שלך או בהחלטות שלך, זה יכול להיות סימן שיש לך מחשבות שליליות.

2. הכללת יתר

הכללת יתר היא כאשר אתה לוקח חוויה שלילית אחת ומניח שהיא חלה על כל המצבים הדומים. לדוגמה, אם נכשלת במבחן, אתה עלול לחשוב שאתה גרוע בכל המבחנים. סוג זה של חשיבה יכול להוביל לתחושות של חוסר תקווה וחוסר אונים.

3. קטסטרופה

קטסטרופה היא כאשר אתה מניח שהתרחיש הגרוע ביותר יקרה. לדוגמה, אם אתה מודאג לגבי אירוע קרוב, אתה עלול לחשוב שזה יהיה אסון מוחלט. סוג זה של חשיבה יכול להוביל לחרדה ופחד.

4. התאמה אישית

התאמה אישית היא כאשר אתה לוקח אחריות על דברים שאינם בשליטתך. לדוגמה, אם מישהו אחר עושה טעות, אתה עלול לחשוב שזו אשמתך. סוג זה של חשיבה יכול להוביל לרגשות אשמה ובושה.

כיצד לנהל מחשבות שליליות

מחשבות שליליות יכולות להיות קשות לניהול, אבל יש כמה אסטרטגיות שיכולות לעזור. הנה כמה טיפים לניהול מחשבות שליליות:

  • אתגר את המחשבות השליליות שלך. שאלו את עצמכם אם המחשבה באמת נכונה או שזו רק תחושה.
  • התמקדו בחיובי. ערכו רשימה של הדברים שאתם אסירי תודה עליהם או הדברים שהשגתם.
  • תרגלו טיפול עצמי. קח זמן לעשות דברים שגורמים לך להרגיש טוב, כגון פעילות גופנית, מדיטציה או בילוי עם חברים.
  • לדבר למישהו. שיחה עם חבר או מטפל יכול לעזור לך לקבל פרספקטיבה ולמצוא פתרונות לבעיות שלך.

דעה אישית

מחשבות שליליות יכולות להיות קשות לזיהוי ולניהול, אך חשוב להכיר אותן ולנקוט צעדים לניהולן. למחשבות שליליות יכולה להיות השפעה רצינית על הבריאות הנפשית והרווחה שלך, לכן חשוב להקדיש זמן לזהות ולנהל אותן. אם אתם נאבקים עם מחשבות שליליות, חשוב לפנות לעזרה. שיחה עם חבר או מטפל יכול לעזור לך לקבל פרספקטיבה ולמצוא פתרונות לבעיות שלך. למידע נוסף על מחשבות שליליות, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה . אתה יכול גם למצוא סרטונים מועילים ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן