דף הבית » מומלץ בהקדם » איילת שקד: סקירה מהירה

איילת שקד: סקירה מהירה

איילת שקד: סקירה מהירה

מי זאת איילת שקד?

איילת שקד היא פוליטיקאית ישראלית המכהנת כחברת כנסת משנת 2013. היא חברת מפלגת הימין ימינה וכיהנה במספר תפקידי שרים בממשלת ישראל. שקד היא דמות בולטת בפוליטיקה הישראלית וידועה בעמדתה הקשוחה בנושאי ביטחון.

חיים מוקדמים וחינוך

שקד נולדה בירושלים בשנת 1976. למדה באוניברסיטה העברית בירושלים, שם סיימה תואר ראשון במדעי המחשב. לאחר מכן עברה תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.

קריירה פוליטית

שקד החלה את הקריירה הפוליטית שלה ב-2006, אז מונתה כיועצת פוליטית של ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט. בהמשך כיהנה כחברת כנסת מטעם מפלגת הליכוד בשנים 2013 עד 2015. בשנת 2015 הצטרפה למפלגת הימין החדשה שהוקמה לאחרונה, ומונתה לשרת המשפטים בממשלת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הישגים

במהלך כהונתה כשרת המשפטים הייתה שקד אחראית למספר רפורמות משמעותיות. היא עמדה בראש חקיקתו של חוק המאפשר עונש מוות למחבלים, והיא גם דגלה בחוק המאפשר גירוש מהגרים אפריקאים. בנוסף, היא סייעה בהעברת חוק המחייב את הממשלה לספק סיוע משפטי חינם לקורבנות אלימות במשפחה.

מצב נוכחי

שקד היא כיום חברת כנסת מטעם מפלגת ימינה. היא חסידה ווקאלית למטרות ימין ותומכת נלהבת של ראש הממשלה נתניהו. היא גם מבקרת קולנית של הרשות הפלסטינית והייתה מתנגדת קולנית לפתרון שתי המדינות.

השוואה מהירה

שֵׁם איילת שקד
נוֹלָד 1976, ירושלים
חינוך B.Sc. במדעי המחשב, MBA מאוניברסיטת תל אביב
קריירה פוליטית 2006-הווה
מפלגה ימינה
עמדות שנשאו שר המשפטים, חבר הכנסת

סיכום

איילת שקד היא פוליטיקאית ישראלית המכהנת בכנסת משנת 2013. היא חברת מפלגת הימין ימינה ומילאה כמה תפקידי שרים בממשלת ישראל. שקד היא דמות בולטת בפוליטיקה הישראלית וידועה בעמדתה הקשוחה בנושאי ביטחון. היא סייעה בהעברתן של מספר רפורמות משמעותיות, בהן חוק המאפשר עונש מוות למחבלים וחוק המחייב את הממשלה לספק סיוע משפטי חינם לקורבנות אלימות במשפחה. שקד היא כיום חסידה קולנית למטרות ימין ותומכת נלהבת של ראש הממשלה נתניהו.

שאלות ותשובות

מהי עמדתה של איילת שקד לגבי פתרון שתי המדינות?

איילת שקד היא מתנגדת קולנית לפתרון שתי המדינות. היא מאמינה שהדרך היחידה להשיג שלום באזור היא באמצעות מדינה ישראלית מאוחדת.

אילו תפקידים מילאה איילת שקד בממשלת ישראל?

איילת שקד מילאה כמה תפקידים בממשלת ישראל, ביניהם שרת המשפטים וחברת הכנסת. היא שימשה גם כיועצת מדינית לראש הממשלה דאז אהוד אולמרט.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן