דף הבית » המלצת הצוות » איזה שם משפחה נפוץ יותר בישראל?

איזה שם משפחה נפוץ יותר בישראל?

2023-04-13 21:12:00+02:00

מהו שם המשפחה הנפוץ ביותר בישראל?

בכל הנוגע לשמות משפחה, ישראל היא מדינה מיוחדת במינה. בעוד שבמדינות רבות יש כמה שמות משפחה נפוצים, בישראל יש מגוון רחב של שמות משפחה המשמשים את אזרחיה. למעשה, שם המשפחה הנפוץ ביותר בישראל הוא כהן, שהוא שם עברי שמשמעותו "כומר". שם זה כל כך פופולרי עד שההערכה היא שלכ-10% מאוכלוסיית ישראל יש את שם המשפחה הזה. שם המשפחה השני בשכיחותו בישראל הוא לוי, שהוא שם עברי שמשמעותו "הצטרף". שם זה גם הוא די פופולרי, כאשר כ-8% מהאוכלוסייה הם בעלי שם משפחה זה. שם המשפחה השלישי בשכיחותו בישראל הוא כץ, שהוא שם עברי שמשמעותו "כומר". שם זה הוא גם די פופולרי, עם כ-6% מהאוכלוסייה יש שם משפחה זה. שם המשפחה הרביעי הנפוץ ביותר בישראל הוא מילר, שהוא שם גרמני שפירושו "מילר". שם זה הוא גם די פופולרי, כאשר כ-5% מהאוכלוסייה הם בעלי שם משפחה זה. שם המשפחה החמישי בשכיחותו בישראל הוא פרידמן, שהוא שם גרמני שמשמעותו "אדם חופשי". שם זה הוא גם די פופולרי, עם כ-4% מהאוכלוסייה יש את שם המשפחה הזה.

כיצד השתנו שמות משפחה עם הזמן?

שמות המשפחה הנפוצים ביותר בישראל השתנו עם הזמן. כך למשל, בתחילת המאה ה-20, שמות המשפחה הנפוצים בישראל היו כהן, לוי וכץ. עם זאת, בסוף המאה ה-20, שמות המשפחה הנפוצים ביותר בישראל היו מילר, פרידמן וגולדברג. הסיבה לשינוי זה היא שיהודים רבים עלו לישראל מאירופה בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. כתוצאה מכך, רבים משמות המשפחה שהיו נפוצים באירופה הפכו נפוצים יותר בישראל.

מהם שמות המשפחה הפופולריים ביותר בישראל כיום?

כיום, שמות המשפחה הפופולריים בישראל הם כהן, לוי, כץ, מילר, פרידמן וגולדברג. שמות משפחה אלה הם כולם נפוצים למדי, כאשר בסביבות 10%, 8%, 6%, 5%, 4% ו-3% מהאוכלוסייה יש שמות משפחה אלה, בהתאמה. בנוסף לשמות משפחה אלה, ישנם גם שמות משפחה רבים אחרים שהם פופולרי בישראל. למשל, שמות המשפחה הפופולריים ביותר בקרב יהודים ספרדים הם בן דוד, בן עמי ובן שלום. שמות המשפחה הפופולריים ביותר בקרב יהודי אשכנז הם שפירו, רוזן וגרינברג.

סיכום

לסיכום, שמות המשפחה הנפוצים בישראל הם כהן, לוי, כץ, מילר, פרידמן וגולדברג. שמות משפחה אלו פופולריים בישראל כבר שנים רבות, והם נפוצים למדי גם היום. בנוסף לשמות משפחה אלו, ישנם גם שמות משפחה רבים נוספים הפופולריים בישראל, בהתאם לרקע האתני של האדם. לכן, ברור שיש מגוון רחב של שמות משפחה בישראל, ושהם השתנו עם הזמן. בסך הכל ברור ששמות המשפחה הנפוצים בישראל הם כהן, לוי, כץ, מילר, פרידמן וגולדברג. שמות משפחה אלו פופולריים בישראל כבר שנים רבות, והם נפוצים למדי גם היום. לכן, ניתן לומר בבטחה כי שמות משפחה אלו הם שמות המשפחה הנפוצים ביותר בישראל.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן