דף הבית » המלצת הצוות » איזה סוג של שם משפחה זה כהן?

איזה סוג של שם משפחה זה כהן?

2023-04-13 22:01:00+02:00

מה המשמעות של שם המשפחה כהן?

שם המשפחה כהן הוא שם יהודי שמקורו במילה העברית "כהן", שפירושה "כוהן". מאמינים כי השם ניתן במקור לאלה שהיו צאצאים מהקו הכוהני של בני ישראל הקדמונים. השם משמש גם כמה אנשים לא יהודים, במיוחד בארצות הברית, שם הוא משמש לפעמים כשם משפחה לאנשים בעלי דתות אחרות.

וריאציות של שם המשפחה כהן

לשם המשפחה כהן יש וריאציות רבות, כולל קון, קון, קאהן, כהנה, קוגן, קוגנוב, קוגנוביץ' וקוגנובסקי. במקרים מסוימים, שם המשפחה שונה לגרסה אנגלית יותר, כגון Cowan או Cowen.

שכיחות שם המשפחה כהן

שם המשפחה כהן הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים בעולם, במיוחד בקרב יהודים. על פי ההערכות ישנם למעלה משני מיליון אנשים בעלי שם המשפחה כהן בעולם, כאשר רובם חיים בישראל. בארצות הברית, שם המשפחה הוא שם המשפחה התשיעי בשכיחותו, עם למעלה ממיליון אנשים בעלי שם המשפחה.

מקור שם המשפחה כהן

מקורו של שם המשפחה כהן הוא במזרח התיכון, כאשר השימוש המוקדם ביותר בשם היה במאה ה-12 במה שהיא כיום ישראל של ימינו. ההערכה היא שהשם נגזר מהמילה העברית "כהן", שפירושה "כוהן". מאמינים כי השם ניתן במקור לאלה שהיו צאצאים מהקו הכוהני של בני ישראל הקדמונים.

כהן בארצות אחרות

שם המשפחה כהן נפוץ גם במדינות אחרות, בעיקר באירופה. בצרפת, שם המשפחה הוא שם המשפחה הרביעי בשכיחותו, עם למעלה ממיליון אנשים בעלי שם המשפחה. בבריטניה, שם המשפחה הוא שם המשפחה העשירי בשכיחותו, עם למעלה ממיליון אנשים בעלי שם המשפחה. בגרמניה, שם המשפחה הוא שם המשפחה השישי בשכיחותו, עם למעלה ממיליון אנשים בעלי שם המשפחה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה כהן

היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה כהן, ביניהם הזמר והיוצר האמריקאי לאונרד כהן, הקומיקאי והשחקן האמריקאי סשה ברון כהן, השחקן והקולנוען האמריקאי בן סטילר, השחקן והקומיקאי האמריקאי אדם סנדלר, השחקן והקומיקאי האמריקאי. ג'ונה היל, והשחקן והקומיקאי האמריקאי סת' רוגן. שם המשפחה כהן נפוץ גם בקרב פוליטיקאים ישראלים, כולל ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד ברק וראש ממשלת ישראל הנוכחי בנימין נתניהו. שם המשפחה כהן נפוץ גם בקרב דתיים יהודים מנהיגים, ביניהם הרב הראשי לישראל יצחק יוסף והרב הראשי של הממלכה המאוחדת אפרים מירוויס.

סיכום

שם המשפחה כהן הוא שם יהודי שמקורו במילה העברית "כהן", שפירושה "כוהן". זהו אחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר בעולם, במיוחד בקרב יהודים, והוא נמצא במדינות רבות ברחבי העולם. לשם המשפחה יש וריאציות רבות, כולל קון, קון, קאהן, כהנה, קוגן, קוגנוב, קוגנוביץ' וקוגנובסקי. היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה כהן, ביניהם הזמר והיוצר האמריקאי לאונרד כהן, הקומיקאי והשחקן האמריקאי סשה ברון כהן, והשחקן והקולנוען האמריקאי בן סטילר. למידע נוסף על שם המשפחה כהן, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן