דף הבית » TOP10 » אורטנברג שם משפחה – היסטוריה מקיפה

אורטנברג שם משפחה – היסטוריה מקיפה

2023-04-12 15:59:00+02:00

מהו מקור שם המשפחה אורטנברג?

שם המשפחה של אורטנברג הוא ממקור גרמני והוא נגזר מהמילה הגרמנית התיכונה "אורטן", שפירושה "לצפות" או "לשמור". על פי ההערכה, השם ניתן למי שהיה שומר או שומר כלשהו. ייתכן גם שהשם ניתן למי שגר ליד מגדל שמירה או מגדל שמירה. שם המשפחה אורטנברג נמצא ברשומות המתוארכות למאה ה-13 בגרמניה. מאמינים שמקורו באזור בוואריה, שנמצא בדרום גרמניה. השם נמצא גם ברשומות מחלקים אחרים של גרמניה, כולל חבל הריין, הפאלץ ואזור הסה.

התפשטות שם המשפחה של אורטנברג

שם המשפחה אורטנברג התפשט ברחבי אירופה במהלך ימי הביניים והתקופה המודרנית המוקדמת. הוא נמצא ברשומות מאוסטריה, שוויץ, הולנד וחלקים אחרים של אירופה. הוא נמצא גם ברישומים מארצות הברית, לשם הביאו אותו על ידי מהגרים גרמנים במאה ה-19.

וריאציות של שם המשפחה אורטנברג

לשם המשפחה של אורטנברג יש וריאציות רבות, כולל אורטנר, אורטנברג, אורטנברגר ואורטינברגר. וריאציות אלה נמצאות ברשומות מחלקים שונים של אירופה וארצות הברית.

טבלת הווריאציות של שם המשפחה אורטנברג

וָרִיאַצִיָה מדינה
אורטנברג גֶרמָנִיָה
אורטנר אוֹסְטְרֵיָה
אורטנבורגר שוויץ
אורטנברגר הולנד
אורטינברגר ארצות הברית

משמעות שם המשפחה אורטנברג בישראל

שם המשפחה אורטנברג אינו נפוץ בישראל, אך ישנם כמה אנשים בשם זה המתגוררים בארץ. על פי הערכות, השם הובא לישראל על ידי יהודים גרמנים שהיגרו לארץ במאות ה-19 וה-20. המשמעות של שם המשפחה אורטנברג בישראל אינה ברורה, אך סביר להניח שיש לו אותה משמעות כמו בגרמניה. יתכן שהוא ניתן למי שהיה שומר או שומר כלשהו, או למי שגר ליד מגדל שמירה או מגדל שמירה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אורטנברג

ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אורטנברג, ביניהם הפוליטיקאי והדיפלומט הישראלי יליד גרמניה אבא אבן, המלחין והמנצח הישראלי יליד גרמניה פול בן חיים, והסופר והמשורר הישראלי יליד גרמניה יהודה עמיחי.

סיכום

שם המשפחה של אורטנברג הוא ממקור גרמני והוא נגזר מהמילה הגרמנית התיכונה "אורטן", שפירושה "לצפות" או "לשמור". השם נמצא ברשומות מהמאה ה-13 בגרמניה והתפשט ברחבי אירופה וארצות הברית. ישנן וריאציות רבות של השם, כולל אורטנר, אורטנבורגר, אורטנברגר ואורטינברגר. משמעות השם בישראל אינה ברורה, אך סביר להניח שיש לו משמעות כמו בגרמניה. ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אורטנברג, ביניהם הפוליטיקאי והדיפלומט הישראלי יליד גרמניה אבא אבן, המלחין והמנצח הישראלי יליד גרמניה פול בן חיים, והסופר והמשורר הישראלי יליד גרמניה יהודה עמיחי. שם המשפחה אורטנברג אינו נפוץ בישראל, אך ישנם כמה אנשים בשם זה המתגוררים בארץ. על פי הערכות, השם הובא לישראל על ידי יהודים גרמנים שהיגרו לארץ במאות ה-19 וה-20. שם המשפחה אורטנברג הוא תזכורת להיסטוריה הארוכה של יהודי גרמניה בישראל ותרומתם החשובה למדינה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן