דף הבית » המלצת הצוות » אברהם: שם משפחה עם היסטוריה עשירה

אברהם: שם משפחה עם היסטוריה עשירה

מה המשמעות של אברהם?

אברהם הוא שם עברי שנגזר מהמילה "אברם", שפירושה "אבי המון". זהו שם משפחה פופולרי בישראל, והוא משמש לעתים קרובות גם כשם פרטי. השם קשור לדמות המקראית אברהם, הנחשב לאבי העם היהודי.

מקור שם המשפחה אברהם

שורשיו של שם המשפחה אברהם במזרח התיכון, ומאמינים שמקורו באזור ישראל של ימינו. נהוג לחשוב שהשם אומץ על ידי משפחות יהודיות במהלך גלות בבל במאה ה-6 לפני הספירה. כמו כן, מאמינים שהוא אומץ על ידי כמה משפחות נוצריות במהלך מסעי הצלב במאה ה-11.

אברהם בישראל

אברהם הוא שם משפחה נפוץ מאוד בישראל, והוא אחד משמות המשפחה הפופולריים בארץ. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אברהם הוא שם המשפחה השישי בשכיחותו בישראל, עם למעלה מ-80,000 איש הנושאים את השם. הוא נפוץ במיוחד בקרב האוכלוסייה היהודית, ונמצא גם בקרב חלק מהמשפחות הערביות.

אברהם בארצות אחרות

אברהם הוא גם שם משפחה פופולרי במדינות אחרות, במיוחד בארצות הברית. על פי הלשכה האמריקאית למפקד האוכלוסין, אברהם הוא שם המשפחה ה-5,921 הנפוץ ביותר בארצות הברית, עם למעלה מ-5,000 אנשים הנושאים את השם. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כמו קנדה, בריטניה ואוסטרליה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אברהם

ישנם אנשים מפורסמים רבים הנושאים את שם המשפחה אברהם, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נשיא ישראל ראובן ריבלין והזמרת הישראלית עפרה חזה. אנשים מפורסמים נוספים בעלי שם המשפחה אברהם כוללים את השחקן הישראלי יוסי אברהמי, הזמר והיוצר הישראלי אהוד בנאי והשחקנית הישראלית גל גדות.

טבלת שמות אברהם

מדינה דַרגָה
ישראל 6
ארצות הברית מקום 5,921
קנדה לא ידוע
הממלכה המאוחדת לא ידוע
אוֹסטְרַלִיָה לא ידוע

אברהם הוא שם משפחה בעל היסטוריה עשירה וקשר עמוק לעם היהודי. זהו שם משפחה פופולרי בישראל, ונמצא גם במדינות נוספות בעולם. השם מזוהה עם הדמות המקראית אברהם, והוא משמש לעתים קרובות גם כשם פרטי. אברהם הוא שם עברי שנגזר מהמילה "אברם", שפירושה "אבי המון". זוהי תזכורת לחשיבות המשפחה ולחשיבות העם היהודי בעולם. למידע נוסף על שם המשפחה אברהם, בקר בוויקיפדיה העברית .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן