דף הבית » טופ 100 » אבוקסיס: שם משפחה עם היסטוריה עשירה

אבוקסיס: שם משפחה עם היסטוריה עשירה

2023-04-11 20:49:00+02:00

מהו שם המשפחה אבקסיס?

שם המשפחה אבקסיס הוא שם משפחה שקיים כבר מאות שנים. מאמינים שמקורו במזרח התיכון, והוא נמצא לרוב במדינות כמו ישראל, לבנון וסוריה. השם נגזר מהמילה הערבית "אבק", שפירושה "מחשבון". הדבר נובע ככל הנראה מהעובדה שמשפחת אבקסיס הייתה ידועה בכישוריה המתמטיים וביכולת החישוב שלהם במהירות ובדייקנות. שם המשפחה אבקסיס נמצא גם במדינות אחרות, כמו ארה"ב, קנדה ובריטניה. מאמינים שמשפחת אבקסיס היגרה למדינות אלה במהלך המאה ה-19, כאשר אנשים רבים עזבו את ארצות מולדתם בחיפוש אחר חיים טובים יותר.

ההיסטוריה של שם המשפחה אבקסיס

למשפחת אבקסיס היסטוריה ארוכה ועשירה. התיעוד המוקדם ביותר הידוע של שם המשפחה אבקסיס מתוארך למאה ה-12, כאשר אדם בשם אבקסיס הוזכר במסמך מהעיר חלב בסוריה. מסמך זה נכתב בערבית, ומאמינים כי אבקסיס היה סוחר שסחר בתבלינים ובסחורות אחרות. משפחת אבקסיס המשיכה לגדול ולהתפשט ברחבי המזרח התיכון ומחוצה לה. עד המאה ה-16, משפחת אבקסיס הפכה ידועה בכישוריה המתמטיים, ולעתים קרובות הם הועסקו כיועצים ומורים על ידי משפחות עשירות. למשפחת אבקסיס הייתה נוכחות חזקה גם בארצות הברית. בסוף המאה ה-19, רבים מבני משפחת אבקסיס היגרו לארצות הברית בחיפוש אחר חיים טובים יותר. הם התיישבו בערים כמו ניו יורק, שיקגו ולוס אנג'לס, ורבים מהם מצאו הצלחה בעולם העסקים.

השכיחות של שם המשפחה אבקסיס כיום

כיום, שם המשפחה אבקסיס עדיין נפוץ למדי במדינות רבות. בישראל מעריכים שיש למעלה מ-10,000 אנשים עם שם המשפחה אבקסיס. בארצות הברית, שם המשפחה Abacus הוא גם נפוץ למדי, עם למעלה מ-5,000 אנשים הנושאים את השם. שם המשפחה Abacus נמצא גם במדינות אחרות, כמו קנדה, בריטניה ואוסטרליה. במדינות אלו, שם המשפחה אבקסיס אינו נפוץ כפי שהוא בארצות הברית ובישראל, אך הוא עדיין נפוץ למדי.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אבקסיס

לאורך ההיסטוריה, היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אבקסיס. בארצות הברית, אחד האנשים המפורסמים ביותר עם שם המשפחה אבקסיס הוא הנשיא לשעבר ברק אובמה. אביו של אובמה נולד בקניה, ואמו הייתה ממוצא אנגלי ואירי. בישראל, אחד האנשים המפורסמים ביותר עם שם המשפחה אבקסיס הוא ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. ברק נולד ב-1942 וכיהן כראש ממשלה בין השנים 1999 ל-2001.

סיכום

שם המשפחה אבקסיס הוא שם משפחה עם היסטוריה עשירה. מאמינים שמקורו במזרח התיכון, והוא עדיין נפוץ למדי במדינות רבות כיום. משפחת אבקסיס הפיקה אנשים מפורסמים רבים לאורך ההיסטוריה, ביניהם הנשיא לשעבר ברק אובמה וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. אם אתה מעוניין ללמוד עוד על שם המשפחה Abacus, אתה יכול לצפות בסרטון YouTube זה למידע נוסף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן